تبلیغات
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو - مقایسه x60 و x33
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو
http://8pic.ir/images/l58vcrab8gcekadbin99.png

بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 17 خرداد 1392
با هجوم خودروهای چینی به داخل کشور افراد زیادی به فکر انتخاب شاسی بلند چینی افتادند!
دو خودرویی که امروز مقایسه میکنیم ام وی ام x33 و لیفان x60 هستند.در ادامه مطلب با ما همراه باشید...


http://www.mashinabad.ir/images/listings/ahmad_add-1322422533-d_pic.jpg
http://carplace.virgula.uol.com.br/wp-content/uploads/2012/09/LifanX60_01.jpg

http://h222.loxblog.com/upload/h222/image/kltln6552b1cept988m.gif




Lifan X60MVM X33
پیشرانه4 سیلند خطی4 سیلند خطی
حجم موتور (سی سی)17941997
قدرت (اسب بخار/دور در دقیقه)131/6000139/5750
گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیفه)168/4200182/4300
شتاب 0-10011/213
حداکثر سرعت170170
جعبه دنده5 سرعته دستی5 سرعته دستی
میانگین مصرف سوخت8/28/8
قیمت (میلیون تومان)حدود 30حدود 30


چینی ها فکر می کردند زمانی که چری با X33 وارد بازار ایران شود بازار سوزوکی گراند ویتارا را از چنگش در می آورد. چون کلاس طراحی اش شبیه ویتارا است پس دیگر مجال نفس کشیدن را برای این کامپکت ژاپنی نخواهد گذاشت. چری X33 آمد اما بازار خودش را داشت. به نظر قرار است باز هم سناریو برای یک چینی دیگر تکرار شود. قرار است لیفان با X60 پا به ایران بگذارد. تا ببینیم کرمان خودرو و لیفان حریف مدیران خودرو و چری می شوند یا نه. 

قرار است چه باشد؟

خودرویی که آنور آب یک سری آپشن دارد وقتی از مرز می گذرد ناگهان تعدادی از آپشن هایش کم می شود. ما برای اینکه بدانیم این اتفاق عجیب و حیرت انگیز چگونه رخ می دهد، هر آنچه یک X60 استاندارد دارد را بررسی می کنیم. خب از اینجا شروع می کنیم. وارد سایت لیفان موتورز می شویم. شاسی بلند فوق را انتخاب می کنیم و هر جه می بینیم را می نویسیم. اینجا نوشته طراحی سر X60 ضد تصادف است. در ادامه می خوانیم این خودرو دارای آینه های فوق عریض است. به خدا دور از ذهن نیست. این پدیده های شگرف واقعا در این خودرو دیده می شوند. انگار لیفان برای اولین بار در تاریخ خودرو سازی کشف کرده که می شود روی آینه بغل، چراغ گذاشت.

از اینها که بگذریم قرار است روی آن از ABS های جدید چهار کاناله استفاده شده باشد. این نوع ترمز ضد قفل از نمونه دو کاناله اش کارایی بهتری دارد. هم چنین EBD یا توزیع الکترونی نیروی ترمز نیز موجود است. با این فناوری هر چرخ به میزان نوع فشار، ترمز گیری خاص خودش را دارد گزینه چهارم می گوید که این لیفان از شاسی یک پارچه بسیار مقاوم کم وزن بهره می برد.

رینگ های آلومینیومی 5 پره به اضافه تایر های کابردی پهن نیز در او دیده می شود. این تایر ها را شرکت Giti به صورت انحصاری برای لیفان می سازد. یکهو یاد همکاری پیرلی با فراری افتادم، نمی دانم چرا. در ادامه نخستین بخش از مشخصات فنی X60 به LED های دوبل فوق عریض در چراغ های عقب بر می خوریم. واژه ها و صفاتی که لیفان برای تشریح امکااتش استفاده می کند، هرگز قبلا در هیچ مقاله یا کتابی استفاده نشده است.

همان بهتر که مقناطیس لب مرز این چیز ها را خود به خود حذف کند. مثل هر شاسی بلند معتبر دیگری، سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع مک فرسون با بازو های مستقل است. تازه گفته می شود لیفان از نوع سه پیونده استفاده کرده است. اگر این طور باشد، یک رانندگی راحت و آسوده در هر مسیر و ناهمواری ممکن می شود.

به نظر چینی ها اگر روزی بتوانند چیزی بهتر از رولزرویس بسازند،  باز هم با تکنولوژی جعبع دنده مشکل دارند. خداوکیلی یک گیربکس 5 سرعته آن هم دستی روی یک چنین حودرویی، معنی می دهد؟ سایت لیفان در قسمت انتقال قدرت و جعبه دنده به این نکته اشاره می کند که این سیستم در محصولات ب ام و نیز استفاده می شود. همین الان خبر رسید، در کمپانی ب ام و یک خودکشی دسته جمعی صورت گرفته است!

لیفان ادعا می کند وجود یک بازوی پایداری عرضی در سیستم تعلیق چیزی است که در مابقی رقبا دیده نمی شود این همان چیزی است که اغلب با نام استرس بار از آن یاد می شود. یک میله نگه دارنده که خودرو را در انحراف جانبی باز می دارد استرس بار را معمولا در زیر کاپوت جلو به شاسی و اتاق می چسبانند.

به قسمت قوای محرکه می رسیم. جایی که هم خبر های خوب داریم هم بد. خوب اینکه قسمت اعظمی از پیشرانه توسط جیپ های هوشمند شرکت Delphi طراحی شده است و بد اینکه 130 اسب بخار برای یک شاسی بلند خیلی قابل افتخار نیست. این خودرو مثل همه هم وطنانش یک برتری بزرگ دارد، مصرفش خیلی کم است. دیگر اینکه سر و صدای پیشرانه اندک است.

وقتی به قسمت طراحی می رسیم لیفان از خود بی خود شده و این چنین در وصف خودش می سراید: مهربان، خوش سلیقه و قوی هیکل. هامر به آن عظمتش وجود نداشت از چنین عباراتی برای توانمندی هایش استفاده کند.

درون کابین X60 انصافا فضای مناسبی دیده می شود. البته به خاطر کابین گشاد نیست. دلیل اصلی اش، صندلی های کوچک است. یعنی با این احتساب که هر ایرانی دو برابر هر چینی قد و هیکل دارد، کار بیخ پیدا می کند. کنسول و پشت آمپر زیبا و درخور توجهی دارد. غربیلک فرمانش به سبک خودرو های اسپرت سه تکه با ورق استیل است. صندلی ها با چرم منعطف پوشانده شده اند. گرمکن صندلی ها نیز در صورت تقاضا به صورت پولی نصب می شوند. بعدها خواهیم فهمید که چرم چینی در برابر حرارت گرمکن مقائم است یا نه.

شما عاشق این واژه لیفان می شوید. صندلی های عقب «سرنشین محور»، را یکی بیاید معنی کند. شاید منظورش همان چیدمان پشت سری ها بوده تا همه سرنشینان بتوانند جاده را با راحتی ببینند.

در آخر این را هم بدانید که این خودرو توسط سازنده سه سال و تا 60 هزار کیلومتر گارانتی شده است.

مقایسه با هم وطن

در نخستین گام، قوی تر بودن چری یا همان ام وی ام به چشم می آید. هر دو در یک ایراد عمده با هم شریک هستند و آن هم نوع انتقال قدرت است. شاسی بلند است و دو دیفرنسیال بودنش. نه تنها نیستند بلکه از نوع FWD هم بهره برده اند. اما روی کاغذ نشان می دهد که از چری نرم تر و منعطف تر است. در قسمت امکانات رفاهی به نظر نمی رسد هیچ یک برتری فاحشی داشته باشند. سیستم صوتی CD خور با چهار باند، تنظیم برقی شیشه ها، صندلی های تاشو عقب، سان روف و محاسبه کننده آمار و ارقام سفری در هر دو دیده می شود. ولی انصافا چیدمان عناصر روی کنسول لیفان زیباتر است.

یک مقایسه دیگر

حالا آمدیم و شما 30 میلیون تومانی داشتید و نخواستید شاسی بلند بخرید، آن وقت چی؟ آن وقت می توانید بروید از بازار آزاد یک دستگاه پژو 207 دنده اتوماتیک بخرید. پیشرانه اش 1/6 لیتری 110 اسب بخاری است. کمی همت به خرج دهید و پولتان را بیشتر کنید، شاید بشود یک مگان  1600 دنده دستی هم خرید، که با پیشرانه 1/6 لیتری می تواند 115 اسب بخار نیرو تولید کند. یعنی امکانش هست کسی دلش وانت کاپرا بخواهد؟

خودرویی که 29 میلیون تومان می ارزد. تازه قوای محرکه 2/4 لیتری و 127 اسب بخار هم نیرو دارد. اگر از حوزه شاسی بلند بیاییم بیرون ولی در حوزه چینی ها بمانید، گزینه ولیکس C30 هم بد چیزی نیست. قیمت دنده دستی اش 23 میلیون و 700 و قیمت اتوماتیکش 28 میلیون و 600 هزار تومان است. سدانی که 104 اسب بخار نیرو از پیشرانه 1/5 لیتری اش بیرون می آید. خیلی خوش شانس باشید یک پروتون GEN2 تمیز یدا کنید. آن پقت باید بین 27 تا 30 میلیون برایش کنار بگذارید. آن هم برای یک هاچ بک 1/6 لیتری که 110 اسب بخار نیرو دارد.


x33:

http://s4.pcocdn.net/gp/KARSAN-89126e46-b-ctp3vfatgv.jpg

http://mvmco342.ir/wp-content/gallery/mvm-x33-2/21.jpg

http://iran-banner.com/Portals/0/productimages/74889_0962e.jpg


x60:


http://x-niva.net/competitor/Lifan-X60-02/04.jpg

http://www.carsbase.com/photo/Lifan-X60_mp974_pic_83115.jpg




طبقه بندی: لیفان،  مقایسه خودروها، 
برچسب ها: x33 یا x60، x33 بخرم یا x60، مقایسه x33 و x60، مقایسه چری تیگو و x60، بررسی x33 و x60، x60 یا x33، مقایسه x60 و x33،
ارسال توسط پوریا محجوب
آرشیو مطالب سایت
نظر سنجی سایت
انتخاب شما از بین خودروهای سواری زیر کدام است؟






صفحات جانبی سایت
پیوند های روزانه