تبلیغات
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو - کامیونهای هوو
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو
http://8pic.ir/images/l58vcrab8gcekadbin99.png

هوو برای ایران خودرودیزل بحران نیست
مشکلات موجود در مورد کشنده های هوو برای ایران خودرودیزل بحران محسوب نمی شود و حل معضل خودروهای هوو نه تنها آسیبی به شرکت ایران خودرودیزل نمی زند بلکه به رشد این بنگاه اقتصادی کمک می کند.
افشین روغنی معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنایع و معادن، با بیان این مطلب به موج گفت: شرکت ایران خودرودیزل از رکود سال 1387 خود نجات یافته است و هم اکنون روند رو به رشدی دارد به نحوی که توانسته قراردادهای خوبی را برای تولید کامیون و اتوبوس منعقد کند. وی افزود: همچنین ایران خودرودیزل تا کنون مشکلی را در مورد طرح های توسعه ای به ما اعلام نکرده است و به تازگی نیز با چند مرکز که دارای منابع مالی خوبی هستند برای فروش لیزینگ وارد مذاکره شده است. روغنی با اشاره به اینکه معتقد نیستم مشکلات فعلی به وجود آمده برای کشنده های هوو به بحرانی برای این شرکت تبدیل شده باشد، تصریح کرد: وزارت صنایع به طور مستمر با پلیس برای حل این مشکل هماهنگی و همکاری دارد اما هیچ ارگانی نمی تواند از تریلر غیر استاندارد دفاع کند. وی اضافه کرد: پلیس باید از تردد کامیون های غیر استاندارد در کشور جلوگیری کند و خودروسازها نیز ظرف چند روز آینده باید تمهیدات خود را برای اصلاح خودروهای هوو اعلام و در مورد آن اقدام کنند. معاون امور اقتصادی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه این خودروها از سال های 83 و 84 وارد کشور شده است و حدود 16 هزار کشنده هوو در کشور وجود دارد، ابراز داشت: ایران خودرودیزل طی فراخوانی سه هزار خودرو را مورد بازبینی و اصلاحات قرار داده و امیدواریم به زودی سایر مالکان نیز در این فراخوان شرکت کنند. وی ادامه داد: در ایران پنج بنگاه اقتصادی وجود دارد که تریلرهای استاندارد تولید می کنند و طبق آمار، بخش اعظمی از دارندگان کشنده های هوو از تریلرهای غیراستاندارد استفاده می کنند و بخش اعظم مشکلات و تصادفات این خودرو به دلیل استفاده این تریلرها است. روغنی با اشاره به اینکه سیاست اصلی وزات صنایع جلوگیری از کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت است و معیار این امر نیز داشتن فاکتورهای استاندارد نیست، عنوان کرد: این کشنده ها نیز جزء کالاهای کم کیفیتی محسوب می شود که استانداردها را پاس می کنند اما از سال 87 تا کنون اجازه واردات به آنها داده نشده است. وی افزود: وزارت صنایع و معادن برای بهینه سازی این خودروها فشار زیادی به ایران خودرودیزل اعمال کرد و این شرکت نیز طی فراخوانی به اصلاح آنها پرداخت و در حال حاضر نیز به هر میزان که لازم باشد برای این امر هزینه می کند. معاون امور اقتصادی وزارت صنایع و معادن گفت: با وجود اینکه در گذشته این خرید توسط ایران خودرو دیزل صورت گرفته اما اعتبار برند این شرکت در میان است و برای حفظ آن باید مشکلات به وجود آمده رفع شود. وی اضافه کرد: اخیرا در شورای سیاست گذاری خودرو، آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سنگین تدوین شد که در آن تریلرها نیز جزء این خودروها به شمار آمده و استاندارد آنها اجباری شده است. به گفته روغنی، ایران خودرودیزل تا کنون نپذیرفته که خودروهای این شرکت دارای مشکل می باشد و معتقد است که تریلرهای نصب شده بر روی آنها غیر استاندارد بوده و در این مورد نیز در حال مباحثه با پلیس می باشد اما اعتقاد وزارت صنایع بر این است که در هر حال باید از واردات کالاهای بی کیفیت به کشور جلوگیری شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق آمار ارایه شده از سوی پلیس، تعداد خودروهای هوو با تریلر که در جاده های تردد می کنند 1.7 درصد کل کشنده ها و کامیون های کشور است اما سهم آنها از کل تصادفات کامیون ها و کشنده های کشور 9.1 درصد می باشد.


آرشیو مطالب سایت
نظر سنجی سایت
انتخاب شما از بین خودروهای سواری زیر کدام است؟






صفحات جانبی سایت
پیوند های روزانه