تبلیغات
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو - مروری بر مهم‌ترین اخبار خودرویی هفته (26 شهریور 89)
تــاپ اتــو | وبسایت تخصصی خودرو
http://8pic.ir/images/l58vcrab8gcekadbin99.png

توقف صادرات کیا به ایران

اظهارات سخنگوی شرکت کیاموتورز کره جنوبی در خصوص توقف صادرات به ایران مهمترین خبر خودرویی هفته را رقم زد.

اواسط هفته گذشته سخنگوی شرکت کیاموتورز با اعلام رسمی قطع صادرات این كشور به ایران اظهار كرد: “‌ دولت كره‌ جنوبی در قبال ایران سیاست‌هایی اتخاذ كرده و شركت ما نیز بخشی از این تصمیم دولت كره‌ جنوبی محسوب می‌شود.”

پس از این اظهارات كارشناسان این اقدام را بیشتر سیاسی دانسته و اظهار كردند این اقدام تاثیری در وضعیت تولید پرفروش‌ترین برند كیا در ایران، یعنی “پراید” نخواهد داشت.

به گفته كارشناسان، پراید به میزان بسیار زیادی داخلی‌سازی شده و قطع صادرات كیا تاثیری در تولید و قیمت این خودرو نخواهد داشت.

با این حال خودروهای دیگری همچون ریو نیز با برند كیاموتورز در ایران تولید می‌شوند كه هنوز اثرات این اتفاق بر تولید آن چندان مشخص نیست.

هوو باز هم خبرساز شد

اما در این هفته كامیون‌های هوو باز هم خبرساز شدند. ماجرا دوباره از آن‌جا شدت گرفت كه پلیس راهنمایی و رانندگی تردد این كامیون‌ها را در شش محور مواصلاتی كشور ممنوع اعلام كرد. پس از آن مهدی یونسیان ـ ‌قائم مقام ایران خودرو دیزل ـ در گفت‌و‌گویی از این مساله انتقاد كرده و اظهار كرد ” این اقدام موجب ایجاد مشكل در ارتزاق حدود بیش از 15 هزار خانواده در كشور خواهد شد”.

به موازات چنین اتفاقاتی بود كه یك هووی دیگر این‌بار در همدان حادثه‌ آفرید. پس از آن برخی مسئولان راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و برخی مسئولان وزارت صنایع و معادن در جلسه‌ای وضعیت تردد كامیون‌های هوو در جاده‌های كشور را بررسی كردند.

هاشم یكه زارع ـ مدیرعامل شركت ایران خودرو دیزل ـ در گفت‌و‌گویی پس از این جلسه اظهار كرد راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص ممنوعیت تردد كامیون‌های هوو اخبار خوشحال كننده‌ای را اعلام خواهد كرد، اما این اتفاق نیافتاد و به موازات برخی خریداران كامیون‌های هوو در اعتراض به ممنوعیت تردد این كامیون تجمعی اعتراضی برگزار كردند.

تصمیم‌گیری‌ها در خصوص كامیون‌های هوو هنوز ادامه داشته و پایان آن نیز چندان مشخص نیست.

ایجاد یك نمایندگی خدمات پس از فروش به ازای هر 4 هزار خودرو

در رویداد خودرویی دیگری در این هفته جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو در وزارت صنایع و معادن برگزار شد.

در این جلسه گزارش عملكرد ایران خودرو و سایپا در زمینه ایجاد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ارائه و عنوان شد كه با توجه به روند فعلی، برنامه‌های تدوین شده در خصوص ایجاد یك تعمیرگاه مجاز خدمات پس از فروش به ازای هر 4 هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

وارادات قطعات بی‌كیفیت با تعرفه پایین‌تر

همچنین در هفته گذشته یكی از اعضای انجمن قطعه‌سازان در خصوص دلایل واردات قطعات بی‌كیفیت از چین اعلام كرد: ” سود عده‌ای در واردات قطعات بی‌كیفیت از چین برای در دست گرفتن بخشی از بازار1200میلیارد تومانی قطعه است.”

به گفته محسن رزم‌خواه، به دلیل مشكلات گمرك، برخی افراد قطعات را با تعرفه پایین‌تر از تعرفه واقعی وارد كرده و از قوانین مصوب در این زمینه تخلف می‌كنند.

در واقع ضعف قوانین و عدم اجرای درست آن‌ها مهمترین دلیل رشد واردات قطعات بی‌كیفیت به كشور است.

اجباری شدن نصب كیسه ایمنی هوا از ابتدای برنامه پنجم

در این هفته دبیر انجمن خودروسازان اعلام كرد: ” امكان نصب كیسه ایمنی هوا (ایربگ) روی خودروهای داخلی تا پایان شهریورماه وجود ندارد.”

احمد نعمت بخش درباره مصوبه كمیسیون زیربنایی دولت مبنی بر این‌كه تمام خودروهایی كه از اول مهر ماه تولید می‌شوند باید امكان نصب كیسه هوا را داشته باشند، گفت: طبق قانون، نصب كیسه هوا از ابتدای برنامه پنجم توسعه اجباری می‌شود نه از ابتدای مهرماه.

به گفته وی، نصب كیسه ایمنی هوا روی خودروها زمان‌بر است، بنابراین مصوبه هیات دولت به وزارت صنایع اختیار داده برنامه زمان‌بندی برای این كار ارائه كند، اما وزارت صنایع هنوز برنامه را ابلاغ نكرده است.


آرشیو مطالب سایت
نظر سنجی سایت
انتخاب شما از بین خودروهای سواری زیر کدام است؟






صفحات جانبی سایت
پیوند های روزانه